A rendkívüli helyzet időszaka alatt igény szerint online és telefonon is biztosítunk konzultációkat folyamatosan. Részletekért hívjon!
- Munkajog, közszféra munkajoga
- Munkaviszony, munkaszerződés
- Munkaügyi per
- A munkaidő
- A munka díjazása
- A közszféra munkajoga
- A közalkalmazotti jogviszony
- Közszolgálati jog – köztisztviselői jogviszony
- Közszolgálati jog – kormányzati szolgálati jogviszony
- Közszolgálati jogvita
- Munkajogi audit
A munkajogi audit keretében végzett főbb tevékenységek:
A munkajogi átvizsgálás (audit) célja, hogy áttekintse a foglalkoztató szerv munkaügyi gyakorlatát, feltárja az esetleges hibás gyakorlatot és hiányosságokat, elemezze a kockázatokat, majd javaslatot tegyen a munkajogi szempontból helyes és védhető gyakorlat kialakítására. Egy jól elvégzett átvilágítás és annak megállapításaira megtett intézkedések minimalizálják egy esetleges munkaügyi ellenőrzés során tett elmarasztaló megállapításokat és szankciókat.
A munkajogi audit során a foglalkoztató szervezet működésének optimalizálása, költséghatékonyságának javítása érdekében alternatív jogi megoldásokat javaslunk elsősorban a szervezet humánerőforrásainak felhasználása során. A munkaerő felhasználása során olcsóbb megoldások keresése céljából a szervezet munkaerő kapacitásában rejlő tartalékokat feltárjuk és segítséget nyújtunk ezek átszervezésében vagy bevezetésében.
Munkaügyi helyzetelemzés, javaslattétel:
- a foglalkoztató szervezet munkaügyi rendszerének átvizsgálása, a munkaügyi tevékenysége során végzett folyamatainak áttekintése, munkáltatói jogkörök gyakorlásának vizsgálata, egyéb más, foglalkoztatásra irányuló jogviszonyok (megbízás, vállalkozás) áttekintése
- a munkaviszony létesítésével és megszüntetésével, valamint a módosításával kapcsolatos munkáltatói intézkedések jogszerűségének vizsgálata, javaslattétel a helyes joggyakorlat folytatására
- a szervezet által alkalmazott munkaszerződések és munkaköri leírások, szabályzatok, tájékoztatók felülvizsgálata, igény esetén a foglalkoztató szervezetre szabottan a fenti dokumentumok elkészítése
- a munkaidő, a munkaközi szünet, a pihenőidő, a szabadságok, a túlmunka, a készenlét és a rendelkezésre állás jogilag megfelelő nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos gyakorlat során a munkajogi szabályok betartásának vizsgálata, javaslattétel a munkajogilag megfelelő gyakorlatra és az ahhoz kapcsolódó dokumentációra
- a munkaerő hatékony kihasználásának vizsgálata a munkajogi szabályok maradéktalan betartásával, javaslattétel a humánerőforrás felhasználására vonatkozólag a bérjellegű kiadások csökkentése érdekében
- hosszú távon is hatékonyan működő, automatizmusokkal rendelkező rendszer kiépítésére történő javaslattétel,
A munkaügyi audit elvégzését követően a foglalkoztató szervezet kérheti irodánk segítségét a munkaügyi rendszerének kiépítésében, illetve átalakításában, mely körben különösen:
- a foglalkoztató szervezetre szabottan elkészítjük az alkalmazandó szabályzatokat, tájékoztatókat
- szintén a cégre szabottan elkészítjük a munkaszerződéseket, a munkaszerződés módosításokat és a munkaköri leírásokat
- elkészítjük a megbízási, illetve a vállalkozási szerződéseket, amennyiben azok alkalmazásának jogi feltételei fennállnak
- elkészítjük a munkaidőre, pihenőidőre, szabadságokra vonatkozó nyilvántartásokat
- elkészítjük a készenlétre, ügyeletre vonatkozó nyilvántartásokat
- igény esetén kidolgozzuk a munkaidő-keretet, a munkaidő beosztást
- az egyes bérelemek (elsősorban pótlékok) alkalmazására javaslatot teszünk.
Irodánk a munkajogi auditon kívül munkajogi tanácsadást, okiratszerkesztést, jogi, illetve peres képviselet ellátását is vállalja munkáltatók részére.